Inhaalbeweging

Hmm, ik sta ondertussen een week achter, dus snel een overzichtje wat we de voorbije twee weken gedaan hebben.

Vorige week maandag begonnen we met … niets. Een helft van de klas ging golfen en daar was ik niet bij, erg fijn zo’n extra dagje weekend. Dinsdag vlogen we er opnieuw in met ‘Big Sports Event Organisation’. Eerst kwam Cristina López de Subijana haar uitleg doen over sportevenementen organiseren in het algemeen, daarna volgde Gerardo Coral. Vooral die laatste was interessant, want hij houdt zich bezig met de voorbereiding van het bod van Madrid voor de Olympische Spelen van 2016. We kennen nu alle voor- en nadelen van de zeven – Baku, Chicago, Doha, Madrid, Praag, Rio de Janeiro en Tokio – aspiranten. Woensdag was voor mij uitermate eenvoudig: basketbal en ook een training ervan, gegeven door Ángel Manzano. Donderdag volgde dan tennis (Cristina López), wielrennen (Antonio Alix) en zwemmen, maar spijtig genoeg allemaal in de aula en het dus niet zelf doen. Ik denk dat we die dag trouwens een nieuw record gezet hebben in de geschiedenis van de Eurosport Masters. Voor het zwemmenhoorcollege waren we met … twee. Moi en Laura. Best leuk, zo bijna-privéles krijgen van Moisés Gosálvez, een voormalig Olympisch zwemmer. We sloten de week af met Maite Gómez die ons voetbal kwam geven – jawel, een vrouw voor voetbal – en Jesús Oliván deed een babbeltje over atletiek.

Nieuwe week, nieuwe leerkrachten. Maandag Jonathan Estévez die de ‘General Basics of Sporting Training’ kwam geven en waar ik me euh, niet al te veel van herinner zo precies. Dinsdag Luis Muchaga met volleybal, woensdag handbal van Jesus Alvaro en donderdag viel er eindelijk nog iets te vertellen. We kregen "Scientific-biological basis of physical sporting activities" en "Physical activity and health" van Regula Ferrer, een Zwitserse die in Nederland gestudeerd heeft en nu meedoet aan een onderzoek van onze unief. Wat dus wel leuk was omdat ik voor het eerst in een maand nog eens Nederlands heb kunnen praten, want Regula sprak het perfect, al was het met een Hollands accent. De les zelf was heel leerrijk, al was zeker het eerste deel wel heel biologisch en ‘technisch’. Ken je dat gevoel dat je wel begrijpt wat er gezegd wordt, maar toch niet voor 100%? Wel ja, dat dus.

We sloten de drie weken ‘tussendoor’ af met golfen en boogschieten, en niet zomaar in de aula, maar echt met golfclub en pijl en boog in de handen. Allebei de eerste keer dat ik het deed en het ging alletwee heel vlotjes eigenlijk. De leraar/golfprof heeft twee keer gevraagd of het wel écht de eerste keer was dat ik het deed. Best een leuk gevoel wanneer je de bal echt goed raakt en je hem met een mooie boog een dikke 100 meter verder ziet vliegen. Uiteindelijk was het eigenlijk makkelijker dan ik had verwacht. Niet dat ik meteen het profcircuit opkan, maar met wat oefening zit een degelijke handicap er wel in. En ook het boogschieten liep van een leien dakje. Geen enkele keer onder de zes punten geschoten. Best leuk om nog eens iets van fysieke activiteit te doen, want vanaf nu verhuizen we tot het einde naar de computerklas voor het internetgedeelte.

Als er iemand trouwens buitengewoon geïnteresseerd is in één of meerdere onderwerpen, ik heb van het meeste een powerpointpresentatie en die is dan ook op aanvraag verkrijgbaar.

2 Responses to “Inhaalbeweging”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eight − 5 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.